Board index FlightGear Multiplayer events

August 2017 World tour

Virtual fly-ins, fun flies, competitions, and other group events. Find out details of upcoming events, register for competitions, or organize your own tour of a favorite location.

August 2017 World tour

Postby StKario » Tue Jul 25, 2017 11:26 pm

Hey guys!

I'd like to set up a new world tour, with long, mid and short haul flights. List of possible legs are to come. If someone wishes to help me to organize it, any help will be accepted. I'd also like to know witch airports you guys would like to be in the world tour (Home airports, special requests, etc.). If anyone is interested to do ATC service, please tell me.

    LFPO (Paris Orly, France)
    CYUL (Montreal, Quebec)
    KJFK (New-York, USA)
    LBSF (Sofia, Bulgaria)
    CYVR (Vancouver, Canada)
    RJTT (Tokyo, Japan)
    VNKT (Kathmandu, Nepal)
    OMDB (Dubai, UAE)
    EDDF (Frankfurt, Germany)
    LOWI (Innsbruck, Austria)

Those airports are likely to be part of the world tour. I expect a total duration of more or less 20 stops, to have a duration of more or less 25 days, I will create the flight plans according to real High and low VFR routes and using ICAO regulation in order to have a steady flow of traffic leaving and arriving at different altitudes, not all bunched up in less than 1nm. The routes will follow in the .gpx format.

Cheers, Esteban


Bonjour à tous!

J'aimerais bien organiser un nouveau tour du monde, composés de vols court, moyen et long courrier. La liste des aéroports où on fera escale sera bientôt publiée. Si quelqu'un désire aider à organiser cet évènement, toute aide est la bienvenue. J'aimerais aussi avoir une liste des aéroports auxquels vous seriez intéressés à faire escale, que ce soit les aéroports où vous êtes basés ou simplement une curiosité. Si quelqu'un est intéressé à faire du contrôle aérien aux escales, s'il-vous-plaît m'en aviser à l'avance pour éviter les conflits et les dédoublements de service. Voici une liste des aéroports qui ont de bonnes chances de se retrouver dans le tour du monde:

    LFPO (Paris Orly, France)
    CYUL (Montréal, Québec)
    KJFK (New-York, USA)
    LBSF (Sofia, Bulgarie)
    CYVR (Vancouver, Canada)
    RJTT (Tokyo, Japon)
    VNKT (Kathmandou, Népal)
    OMDB (Dubai, Émirats Arabes Unis)
    EDDF (Francfort, Allemagne)
    LOWI (Innsbruck, Autriche)

J'estime le tour à plus où moins 20 escales ce qui est ambitieux pour un tour du monde, s'étalant sur une durée de plus ou moins 25 jours. J'essaierai de créer des plans de vols qui respectent les routes aériennes, et en respectant la séparation minimale entre les vols en vigeur selon les lois de l'OACI pour maintenir un flux continu d'arrivées et pour laisser aux contrôleurs aériens le temps de gérer les arrivées, sans qu'elles soient toutes collées dans 1 mile nautique. Les fichiers des plans de vol suivront dans le format .gpx

Bonne journée!

Esteban
StKario
 
Posts: 7
Joined: Sun Jan 10, 2016 12:37 am

August 2017 World tour: First update!

Postby StKario » Thu Jul 27, 2017 5:57 am

Hey guys!

I've finished the preliminary route that the world tour could take. If you have any suggestions or modifications you'd like to see on the world tour, please feel free to leave a comment. The world tour will start from CYUL (Montreal) for sure. You can find the possible legs in the following link:
https://www.dropbox.com/sh/vooad3wb6ynwjln/AAAjJlnmB-aKoG5zNKZLgaj9a?dl=0
Click on the english one (the one that finishes by _EN) I hope that we can start the world tour on August 7th, right after the "Now That We're Masters World Tour 2017" finishes. I'm currently working on a schedule for all the flights and a way to synchronize everybody, especially in the long haul flights. For now, I estimate the departures at 1730z for short haul, 1600z for medium and 1330z for long haul flights. That's it for this update! More to come in the next few days!

Cheers!

Esteban



Salut les pilotes!

J'ai terminé de créer les routes préliminaires du tour du monde. Bien sûr, si vous avez des suggestions d'aéroports auxquels nous pourrions faire escale, toutes les suggestions sont les bienvenues. C'est maintenant confirmé, le tour du monde commencera et se terminera à Montréal (CYUL). De là, la route s'étend avec plus ou moins deux douzaines d'escales un peu partout dans le monde. Vous pourrez d'ailleurs trouver la liste ici:
https://www.dropbox.com/sh/vooad3wb6ynwjln/AAAjJlnmB-aKoG5zNKZLgaj9a?dl=0
Cliquez sur le dossier se terminant par _FR pour la version française, l'autre est en anglais. J'espère pouvoir lancer le tour du monde le 7 août , juste après la fin du «Now That We're Masters World Tour 2017». Je suis présentement en train de travailler sur un horaire viable qui peut convenir à la plus grande partie de la communauté. Pour le moment, j'estime les heures de départs comme suit:
    Long Courrier: 1730z
    Moyen Courrier: 1600z
    Court Courrier: 1330z

Voilà ce qui conclut cette première mise à jour, de plus amples informations vous seront acheminées dans les prochaines semaines!

Bons vols et bonne fin de tour du monde!

Esteban
StKario
 
Posts: 7
Joined: Sun Jan 10, 2016 12:37 am


Return to Multiplayer events

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests